Skip to content

Znanje potrošača ključno je za poticanje kružnog gospodarstva

Nedavno istraživanje DNV-a otkriva da znanje potrošača o kružnoj ekonomiji raste i da je njihov stav prema njoj općenito pozitivan.

  • Od onih koji su upoznati s kružnim gospodarstvom samo njih 45% ukazuje na opsežno znanje i aktivno sudjelovanje.
  • 60,9% dobiva informacije iz medija i kanala društvenih medija.
  • Samo 1 od 5 dobiva informacije izravno od proizvođača i dobavljača.
  • 48,1% kupuje proizvode s recikliranim svojstvima.
  • 62,9% radije kupuje manje ili ide na rabljene proizvode.

Høvik, 18. siječnja 2022 - Nedavno istraživanje DNV-a otkriva da znanje potrošača o kružnoj ekonomiji raste i da je njihov stav prema njoj općenito pozitivan. Međutim, povjerenje u tvrtke zahtijeva jačanje i potrebno je više inovacija i zakona kako bi se povećao angažman i djelovanje. 

“Svijest je ključna, ali naknadno ponašanje potrošača pod utjecajem znanja koje imaju ključno je za pretvaranje kružne ekonomije u stvarnost. U konačnici, upravo će to znanje potaknuti potrošače na akciju da se uključe u recikliranje ili povrat ili isprobaju inovativne kružne proizvode ili usluge,” kaže Luca Crisciotti, izvršni direktor Supply Chain & Product Assurance u DNV-u.

Ohrabrujuće je da samo 35,8% nije čulo za cirkularnu ekonomiju. Od onih koji jesu, 45% ih je navelo da imaju opsežno znanje i da aktivno sudjeluju. Čini se da su znanje i angažman veći među mlađim naraštajima, a više od 53% ih je izjavilo da su aktivno sudjelovali. Samo 32,4% u najstarijoj grupi reklo je isto.

Istraživanje pokazuje da potrošači uglavnom dobivaju informacije iz medija i kanala društvenih medija (60,9%), dok političke rasprave (26,8%) i prijatelji (23%) zauzimaju manji postotak. Samo 1 od 5 ispitanika spomenuo je informacije koje dolaze od proizvođača i dobavljača izravno, ističući da će tvrtke možda morati učiniti više kako bi prenijele svoju poruku i izgradile povjerenje.

“Proizvođači i tvrtke moraju potaknuti tranziciju kružnog gospodarstva. Međutim, to nije moguće bez sudjelovanja potrošača. Stoga se mora učiniti više kako bi se popunila praznina u informacijama, osiguralo da je svijest potrošača prioritet i pružilo provjerene, pouzdane informacije”, kaže Luca Crisciotti.

Jasno je da potrošači počinju razmatrati utjecaj svog kupovnog ponašanja. Čak 48,1% reklo je da kupuje proizvode s recikliranim svojstvima, a 62,9% radije kupuje manje ili ide na rabljene proizvode. Čini se da obrasci ponašanja, odgoj i kupovna moć igraju ulogu. Oni stariji od 55 godina rade više popravaka od mlađih. Mlađe generacije obično kupuju više rabljenih i iznajmljuju umjesto posjedovanja. To bi moglo odražavati mješavinu novih trendova i ekonomske moći.

Brojni aspekti utječu na potrošače pri odlučivanju hoće li kupiti kružne modne proizvode. Vrlo su važni podaci o ekološkom otisku (49,1%). Pomno ga prate uvjeti rada, kvaliteta proizvoda i certifikati, provjerene oznake i potvrđene tvrdnje o održivosti.

U području mode primarni razlozi za odabir kružnog proizvoda i dalje su stil i cijena. Doprinos ekološkim i cirkularnim uzrocima zauzima treće mjesto. Cijena je posebno relevantna za mlađe generacije, što bi potencijalno moglo biti povezano s njihovom kupovnom moći.

Čak i kada potrošači nisu zainteresirani, zanimljivo je da kada ih pitaju o kružnosti plasike, na primjer, vide većinu alternativa plastici za jednokratnu upotrebu kao kružne i održive. To pruža priliku tvrtkama da se prilagode i razmotre inovacije poslovnog modela, usredotočujući se na napore koji donose najveći povrat.

Više informacija o rezultatima našeg ispitivanja saznajte ovdje