Raznovrsne i inkluzivne tvrtke imaju bolje rezultate, ali mnoge tvrtke to tek trebaju povezati s poslovanjem

Nedavno istraživanje koje je proveo DNV otkriva da sve veći broj tvrtki počinje stavljati raznolikost i inkluziju (D&I) na korporativni dnevni red.

  • 79% kaže da D&I spada u cjelokupnu poslovnu strategiju tvrtke
  • 60% se slaže da je raznolika i inkluzivna tvrtka bolja
  • Samo 32% kaže da je ključno za poslovanje
  • 29% povezuje to s povećanjem inovacija
  • 28% povezuje D&I s novim poslovnim prilikama
  • Dok 57,8% vidi D&I kao sredstvo za privlačenje i zadržavanje talenata

Nedavno istraživanje koje je proveo DNV otkriva da sve veći broj tvrtki počinje stavljati raznolikost i inkluziju (D&I) na korporativni dnevni red. Oni se obično slažu da raznolika i inkluzivna tvrtka ima bolje rezultate, no malo njih vidi D&I kao ključnu za poslovanje. Međutim, tvrtke koje integriraju D&I u svoj poslovni model mogu ostvariti značajne prednosti u pogledu performansi.

U DNV-ovoj anketi ViewPoint, većina ispitanika navela je D&I kao važan dio agende i poslovne strategije tvrtke. Kopajući dublje, čini se da samo nekolicina provodi opipljive radnje na strukturiran način, a manje od 1 od 3 tvrtke postavilo je politiku za cijelu tvrtku. Otprilike polovica (51,9%) umjesto toga ograničila je svoju politiku na pilot ili jednu inicijativu, što ukazuje na usredotočenost na specifične radnje, a ne na holistički pristup tvrtke.

U isto vrijeme, raste svijest o poslovnom slučaju za D&I što potvrđuju brojna nedavna izvješća i studije. Prema McKinseyju1, etnički raznolike organizacije imaju 36% veću vjerojatnost da će nadmašiti tvrtke koje su manje raznolike, dok je za rodno raznolike tvrtke postotak 25.

"Istraživanja pokazuju da organizacije koje prihvaćaju inkluzivnost imaju osam puta veću vjerojatnost da će postići bolje poslovne rezultate, a tvrtke s raznolikijim vodećim timovima prijavljuju veći inovativni prihod", kaže Barbara Frencia, izvršna direktorica Business Assurancea u DNV-u. “Naša je studija otkrila da malo tko tek treba povezati raznolikost i uključenost s poslovnim učinkom. Svijest raste, ali D&I nije ključan za njihov rad. Stoga je većina današnjih tvrtki još daleko od stjecanja poslovnih koristi.”

Čak 88% vjeruje da je raznolikija tvrtka također i bolja tvrtka; međutim, samo 32% smatra D&I ključnim za poslovanje. Čini se da je fokus tvrtke na poboljšanju kulture, zapošljavanju i reputaciji tvrtke. Samo 29% vidi povećanu inovativnost kao glavnu prednost strukturirane implementacije. Još manje ih je usmjereno na nove poslovne prilike (28%).

Tvrtke bi trebale nastojati iskoristiti poslovne prednosti koje D&I može potaknuti. No, kao što je otkrilo istraživanje ViewPointa, većina tvrtki tek počinje, a čini se da vrlo malo njih ima strukturiran pristup. Među svim ispitanicima, 41,8% ima načela i ciljeve uključene u politiku tvrtke, ali samo 36,8% ima jasno navedene odgovornosti i odgovornosti. Još ih manje mjeri učinak radnji (20%).

“Jasno je da postoji potreba za pojačanjem ako se žele iskoristiti poslovne prednosti. Ključno je učiniti D&I središtem načina na koji tvrtka posluje. Primjena strukturiranog pristupa za provedbu, mjerenje i skaliranje akcija čini ga opipljivim. Dostupne su izvrsne smjernice u D&I standardima kao što je ISO 30415. Način na koji možete napredovati u D&I, osiguravajući doprinos vašem poslovnom učinku, zapravo se ne razlikuje od načina na koji uključujete i rješavate pitanja kao što su upravljanje kvalitetom ili okolišem,” kaže Barbara Frencia.

ISO 30415 – Upravljanje ljudskim potencijalima – Raznolikost i uključenost – relativno je nova norma objavljena u svibnju 2021. Norma pruža okvir koji svaka organizacija može usvojiti kako bi integrirala D&I u svoje procese. Točnije, baca svjetlo na cijeli životni ciklus zaposlenika i kako se svaki dio može pregledati pomoću D&I leće. Ovo pokriva unutarnje procese kao i vanjske partnere u lancu opskrbe. Umjesto pristupa raznolikosti i uključenosti iz osobne perspektive, standard pruža okvir koji pokriva sve važne aspekte u organizacijskom kontekstu.


(1) McKinsey 2020, How diversity, equity, and inclusion (DE&I) matter | McKinsey