Nova verzija norme FSSC 22000
2017. godina je tranzicijska godina za sve tvrtke certificirane prema FSSC 22000 normi.
Krajem 2016. godine FSSC Foundation objavila je verziju 4 certifikacijske norme FSSC 22000. Prošli je tjedan objavljena i implementacijska politika koja pokriva prelazak na novu verziju.
Ključne promjene
Pod upravljanjem FSSC 22000 Foundation i vodstvom savjetodavnog odbora i odbora dionika, novo izdanje rezultat je 14 mjesečnog postupka globalnih savjetovanja s ključnim dionicima uključujući i predstavnike industrije, certifikacijskih tijela, akreditacijskih tijela, organizacija za obuke i vlada.
Ključne promjene uključuju uvođenje nenajavljenih audita, prevenciju namjerne kontaminacije proizvoda, kritične nesukladnosti i proširenje opsega na industriju transporta i skladištenja, serviranja hrane/cateringa, maloprodaje/prodaje na veliko.
Novu shemu možete preuzeti ovdje.
FSSC 22000 stranica također nudi pregled ključnih promjena i usporedbu između verzije 3 i verzije 4
Period tranzicije
2017. je tranzicijska godina. Od 1. siječnja 2018., svi bi auditi trebali biti obavljani prema verziji 4 norme. Nakon tog datuma zabranjeno je izdavanje certifikata po verziji 3.
Politika prilagodbe objavljena od strane Fondacije također je dostupna svim zainteresiranim stranama.
Kako se pripremiti
Po završetku svih potrebnih prilagodbi od strane certifikacijskih i akreditacijskih tijela, auditi po novoj verziji norme moći će biti obavljani od srpnja 2017.
Za tvrtke koje trebaju obaviti recertifikaciju, planirani audit trebao bi biti održan najkasnije u rujnu 2017. Kako bi sve moguće nesukladnosti mogle biti zatvorene prije izdavanja novog certifikata.
Tvrtke pak koje trebaju obaviti nadzorni (periodički) audit od 1.siječnja 2018. moraju ga obaviti prema novoj verziji 4 norme.
Kako bi osigurala odgovarajuće provođenje postupka prelaska na novu normu, Fondacija FSSC donijela je odluku da će auditi na kojima se obavlja prelazak na novu normu morati biti produljeni za 4 sata u odnosu na već prethodno ugovoreno vrijeme audita. Ta će 4 sata tvrtkama biti naplaćivana u skladu s primjenjivim naknadama.
Kako bismo vam olakšali prilagodbu na novu verziju norme, nudimo vam našu uslugu GAP analize koja ima za svrhu jasno identificirati područja u kojima su potrebne prilagodbe vašeg postojećeg sustava zahtjevima nove verzije norme. Izvještaj koji vam po izvršenju ove usluge isporučujemo korisna je podloga za daljnje potrebne aktivnosti kako bi vaš sustav bio u potpunosti prilagođen novim zahtjevima.