Svaka organizacija treba procese i postupke s ciljem ostvarenja poslovnih rezultata. Organizacije koje nemaju uspostavljen sustav upravljanja kvalitetom trebale bio ga primijeniti i na taj se način usporediti s najboljom svjetskom praksom koju u području upravljanja kvalitetom predstavlja ISO 9001.
Koje su koristi za poslovanje?
Neke od ključnih koristi norme su sljedeće:
- Pooljšanje u konzistentnosti rezultata pojedinih aktivnosti
- Smanjenje troškova
- Motivacija zaposlenika kroz ciljeve
- Poticanje interne inovativnosti i kreativnosti
- Prevencija internih poteškoća u komunikaciji
- Omogućava da organizacija brzo djeluje na prilike
Zašto promjena norme?
Svakih 3-5 godina norma prolazi kroz revizije. U rujnu 2015 objavljena je nova revizija kao odgovor na trendove i potrebe industrija i kupaca.
Norma je izmijenjena zbog:- Prilagodbe promjenama u svijetu
- Potrebe za time da oslikava kopmpleksno okruženje u kojem organizacije djeluju
- Potrebe za pružanjem konzistentnog temelja za budući razvoj i održivost
- Potrebe za usklađivanje različitih sustava upravljanja
Ključne promjene
Neke od ključnih promjena u normi su sljedeće:
- Povećana uključenost vodstva u sustav upravljanja
- Norma oslikava koncept razmišljanja na bazi rizika i preventivnih aktivnosti
- Jendostavniji jezik, zajednička struktura i terminologija s drugim sustavima upravljanja
- Usklađivanje politika i ciljeva sa strategijom
Za detaljniji pregled promjena molimo pogledajte donji link "Novi ISO 9001 i ISO 14001 – Ključne promjene i tranzicija" .